תחפושות בסגנון שמור

תחפושת… איזה קסם יש למילה הזו, שמצליחה להעלות חיוך גם על פניהם של המבוגרים. 

נסי להעלות את הנושא בסתם יום של חול, באיזו-שהיא ארוחת צהרים חורפית ואפרורית. תיהני לראות איך באחת, כולם מתעוררים…

ההצגות מתחילות, עוד משלב התכנונים, הרבה לפני האביזרים. הילדים אוהבים לנסות את כוחם במשחקי תפקידים. מגלים יכולות ומפתחים את כושר הביטוי שלהם בדרכים מגוונות. ומתוך הצחוקים והדמיונות, עולה הציטוט של אלי, ילדון חמד בן השמונה: "אם אתחפש לחמאסניק, אני אעשה פרצוף מפחיד ואצרח "ג'יאהד". אבל אם אתחפש לאיש צדיק, אז בפורים אני אהיה צדיק"…

וזה כל כך נכון —

לדבר עם הילד כדי לשמוע למה חלם להתחפש

לפעמים אולי מדהים לגלות עד כמה שיחה פשוטה עם הילד יכולה להיות אוצר של אפשרויות ורעיונות חדשים. מספיק לתת לילד להביע את הרעיונות שלו כדי לגלות כמה טיפים מעשיים מתגלים בתוך השיתוף. רעיונות יצירתיים לעשייה, אפשרויות להגשמת החלומות שלו כמו שהוא רואה אותם ועוד אינספור רעיונות. כל מה שצריך הוא רק להקשיב.
 

תחפושות צנועות כחינוך עקיף

 אנשי חינוך מייחסים לתחפושת השפעה חינוכית רחבה, שנמשכת מעבר לימי הפורים. הם מסבירים, כי התחפושת יוצרת הזדהות עמוקה של הילד עם הדמות אותה הוא מייצג. הכניסה לנעליה של הדמות, מעוררת הזדהות עם רגשותיה ומעודדת לחקות את התנהגותה.    

אם את רוצה להציע לילד שלך תחפושת ערכית, כזו שתבהיר לו שבבית שלנו מוקירים דמויות תורניות, דמויות שנותנות השראה לבחור בטוב – סופר שיין הכינו לך תחפושות שיעוררו בילד שלך רגשות חיוביים, מה שיכול להוביל אותו לחקות מעשים טובים.

תחפושות של פעם והיום

בסופר שיין תפגשי היצע מרשים של דמויות חז"ל: תחפושת מרשימה של רבי חנינה בן דוסא. תחפושת שכוללת חלוק מקסים, כובע מתאים וזוג תרנגולים עם סרט אדום. תחפושת כזו, יש סיכוי שתחזק את אהבת הזולת של הילד.

המגוון של סופר שיין מאפשר לך לחזק את עצמאותו של הילד ולהציע לו בחירה בין תחפושת קלאסית של חסיד או תחפושת חזן בימים הנוראים לבין תחפושת מרהיבה בסגנון של פעם: יוסף מוקיר שבת. תחפושת שכוללת בגד מושלם, כובע מרשים ודג ענק עם יהלום. תחפושת כזו יכולה לחזק אצל הילד את ההערכה והשאיפה למסירות נפש לשמירת מצוות.

 

לפעמים הילד שלך רוצה להתחפש למשהו שיפתור לו דברים בהווה…

פורים והמסיבות שלפניו – יכולים להיות ההזדמנות של הילד שלך לפתור לעצמו דברים שלא נעימים לו כרגע. אולי קוסם לו להיות הנגיד המקומי שתורם את ארון הקודש המפואר? תני לו ליהנות מתחפושת של מולטי מיליונר, לחבוש כובע מהודר ולהסתובב עם חבילות של דולרים. אם הוא מסתפק במועט – אפשר גם תחפושת של סתם עשיר. התחפושות לא כוללת מכנס, כי את יכולה להשתמש בכל מכנס רגיל של הילד. חבל סתם להוציא כסף על פריט שאת לא חייבת אותו בתחפושת. ז'קט, לעומת זאת, לא בטוח שיש לכם בבית, וזאת הסיבה שהוא הפריט העיקרי בתחפושת הזאת. 
 
מה לגבי להיות קוזק בביגוד מפואר, כזה שמבצע ריקוד מדהים בחתונות אדמו"ריות רבות רושם? אולי הילד שלך עם ביטחון עצמי נמוך, והוא חלש ושקט, וזו ההזדמנות לפרגן לו להרגיש קצת על הבמה, ולמשוך תשומת לב? 
הכנו לך מגוון תחפושות קוזקים: 

פה יש לך תחפושת  קוזק עם ווסט מפואר
זו תחפושת של קוזק או גנרל בצבע שחור

כאן אפשר למצוא תחפושת קוזק עם ווסט בצבע ירוק
ומה לגבי תחפושת של גנרל סגול, צבע היצירתיות
או שאולי עדיף לך תחפושת של גנרל בורדו? 

נשאר לך לבחור מה שמתאים לילד שלך, ולהזמין משלוח עד הבית.

אולי יעניין אותך גם...